سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این ارتحال جانگداز را به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم (عج) ، ولایت معزز فقیه ، حوزه های علمیه و تمامی مسلمانان خصوصا شیعیان جهان تسلیت عرض می نماییم.

مقام معظم رهبری در پی ارتحال مرحوم مغفور حضرت آیت‌الله آقای فاضل‌لنکرانی پیام تسلیتی بدین شرح صادر کردند.

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
با تأسف و تأثر فراوان از ارتحال فقیه مجاهد مرحوم مغفور حضرت آیت‌الله آقای فاضل‌لنکرانی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه اطلاع یافتم.
این ضایعه‌ی سنگین برای حوزه‌ی علمیه‌ و ملت شریف ایران است.
حوزه‌ی علمیه یکی از استوانه‌های علمی و تحقیقی و یکی از استادان برجسته‌ی خود و ملت ایران یکی از مراجع تقلید انقلابی و بیدار و پرتحرک خود را از دست داد. ایشان در سالهای طولانی دوران اختناق در شمار برجستگانی از حوزه‌ی علمیه‌ی قم بودند که در میدانهای گوناگون مبارزات حضور داشته و رنج تبعید را به جان خریدند و پس از پیروزی انقلاب از جمله‌ی روحانیون نامداری بودند که نقشهای مهمی در همه‌ی موارد حساس ایفاء نمودند. رحمت خدا بر ایشان باد.
اینجانب این مصیبت بزرگ را به حضرت بقیه‌الله ارواحنافداه و به مراجع عظام و علمای اعلام و فضلاء و طلاب حوزه‌ی مبارکه و به عموم ملت ایران تسلیت میگویم. همچنین به خانواده‌ی مکرّم و آقازادگان ارجمند و دیگر بازماندگان و منسوبان ایشان عرض تسلیت کرده، تسلّا و صبر آنان را از خداوند متعال مسألت مینمایم.

والسلام علی عباد الله الصالحین
سیدعلی خامنه‌ای

 

 

پیکر حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی روز دوشنبه در قم تشییع می شود و قم فردا تعطیل است
پیکر مرجع عالیقدر ، فقیه اهل بیت(ع) حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی ، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز دوشنبه در قم تشییع می شود.
در پی انتشار خبر رحلت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی حضرات آیات عظام صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی و جمع کثیری از اساتید و علماء با حضور در بیت این مرجع عالیقدر ، رحلت این مرجع بزرگ را به خانواده و فرزندان وی تسلیت گفتند. مردم متدین قم نیز با تجمع در این محل به سوگواری پرداختند .

آیت الله فاضل لنکرانی به علت بیماری ساعت 3 بعدازظهر امروز در منزل خویش به ملکوت اعلا پیوست و جامعه مسلمین و حوزه علمیه و مردم ایران اسلامی را داغدار نمود.

بر پایه این گزارش معاون سیاسی استاندار قم اعلام کرد: به همین مناسبت فردا شهر مقدس قم تعطیل می باشد.

آخرین پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی:

تخریب حرمین عسکریین (ع) حاکی از عمق دشمنی مخالفین اسلام است

حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در آخرین پیام قبل از رحلت و به مناسبت تخریب مجدد حرمین شریفین عسکریین (علیهما السلام) این اهانت را حاکی از عمق دشمنی مخالفین اسلام دانست.
متن پیام ایشان به شرح ذیل است :

بسم الله الرحمن الرحیم

دست کثیف تحجر و استعمار بار دیگر مصیبت بزرگی را رقم زد و مسلمانان و شیعیان را عزادار ساخت. اهانت و تخریب حرمین عسکریین علیهما السلام، که برای دومین بار در فاصله کوتاهی صورت گرفت، حاکی از عمق دشمنی مخالفین اسلام است؛ تردیدی نیست که این عمل با طراحی آمریکا و سائر اشغالگران و با تحریک صهیونیزم بوده است. برای همه آگاهان روشن است که وهابیت، که به اتفاق همه گروههای مسلمین، از اسلام خارجند و مولود کفر و یهود می‌باشد، هیچ فلسفه وجودی به جز مخالفت با اسلام و قرآن و ایجاد تفرقه میان مسلمین ندارد. این گروه نه تنها به دنبال هدم مظاهر مقدس شیعه، بلکه در صدد از بین بردن همه آثار و مقدسات اسلامی، از جمله مرقد نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است؛ و روزی قرآن و کعبه مقدسه را نشانه خواهند رفت. مع الاسف در حادثه قبل، دنیای اسلام واکنش اساسی نشان نداد و اگر دولتهای اسلامی و علمای گروههای مختلف از خود عکس العمل جدی نشان می‌دادند، امروز این مشرکان خبیث با مظاهر توحید چنین برخورد نمی‌کردند. باید همه مسلمانان و شیعیان ضمن حفظ وحدت و آرامش چاره‌ای اساسی برای حذف این مولود نامشروع یعنی وهابیت بنمایند.

همه می‌دانند ائمه طاهرین سلام الله علیهم اجمعین الگوی کامل توحید در میان انسانها و بشریتند و احترام به قبور آنان ریسمانی است محکم، برای تقرب به حق تبارک و تعالی و از مصادیق روشن «و من یعظم شعائر الله» است.

آمریکا روزی عده‌ای جاهل و عالم‌نما را مأمور تکفیر شیعه کرد و امروز به وسیله همان گروه دست به تخریب اماکن مقدسه زده است و به دنبال ایجاد جنگهای داخلی در کشورهای اسلامی است و این امری است که هوشیاری بیشتری را برای مسلمانان می‌طلبد. دشمنان اسلام و اهل بیت مطمئن باشند این حوادث، مسلمانان واقعی را در تعظیم و تکریم نسبت به اهل بیت مصمّم‌تر خواهد ساخت. ما از دولت محترم عراق مجدّانه خواستاریم که برای حفظ عتبات مقدسه اقدامی قاطع داشته باشد و از این مراکز که قلوب همه مسلمانان به آن توجه دارد، محافظت و مراقبت نماید.

این‌جانب این حادثه دلخراش را به محضر مقدس ولی الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف تسلیت عرض می‌نمایم، و برای همه عاشقان و دلدادگان اهل‌بیت صبر و اجر از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.


 

 

 




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 86 خرداد 27 توسط شهاب محمودی

قالب وبلاگ